Starck egyik első projektje az Alessi számára, amelyet az 1980-as évek második felében tervezett (a Walter Wayle II faliórával, a Hot Bertaa vízforralóval és a nagy Max le Chinois szűrővel együtt). Kiváló példa Alessis művészeti közvetítő szerepére a kreatív lehetőségek legzavarosabb területein (ez volt a válasza a rozsdamentes acél tálcára vonatkozó pontos breifingünkre). Páratlanul alkalmas arra, hogy vitákat generáljon a jelentéséről és a tervezéséről, részben azért, mert rendhagyó módon használja azt, amit a szemiológusok dekoratív fátyolnak neveznek, amely - bár általában kevésbé nyílt módon - óhatatlanul arra hivatott, hogy az ember által létrehozott minden tárgyat elfedjen. Létezésének valódi értelmének teljes megértéséhez talán Leroy-Gourham elméleteire kell hivatkozni, aki a funkcionális közelítés fogalmát tartja alapvetőnek. Ez a fogalom azt sugallja, hogy mindig van egy bizonyos fokú szabadság a forma és a funkció közötti kapcsolatok értelmezésében: pontosan ez a forma és funkció közötti folyamatos játék vezet a fent említett dekoratív fátyolhoz, amelyet Floch a tárgy legendás és esztétikai dimenziójának megnyilvánulásának tekint, ahogyan azt eredetileg Greimas meghatározta. Amellett, hogy a 20. század legvitatottabb citrusfacsarója, az 1990-es évek designjának egyik ikonjává is vált, és továbbra is az Alessi katalógus egyik legprovokatívabban intelligens tárgya.
MÉRETEK:
Magasság: 29,2 cm / 11,5 inch.
Átmérő: 14 cm / 5.5 inch
ANYAG:
Alumínium